mandag den 30. april 2012

Sommer, sommer og sol

Åh så skøn en eftermiddag, det er jo næsten sommer nu. Nød det dejlige forårsvejr på vej hjem fra vuggestuen med jordbærhjelmen og faren.

Sigurd har fundet en fin mælkebøtte, som skulle med hjem. Blusen syede jeg i øvrigt her i weekenden. Bukserne er også hjemmesyede - babyfløjl med lapper af Libertystof, som er en rest fra en skjorte til mig selv. 


Synes turkis er så fint til min lyse, røde dreng :-)


Nu vil jeg til sykursus - har en buksedragt i lækker silkevelour, der skal laves til mig selv. Er spænt på om den nogensinde bliver færdig ;-)

8 kommentarer:

  1. Åhh hvor er han bare skøn;o) Og så fint tøj du har syet. Total misundelig.

    SvarSlet
  2. Ih, hvor er han sød din lille jordbærhjelm ;0) og snyd med dit sykursus - er meget misundelig. Håber det bliver godt og vi vil helt klart se resultatet...

    SvarSlet
  3. Han er godtnok sød :) Og hvor er den bare SKØN den bluse... Du er da ret skarp til det syning altså :)

    Kh. Betine

    - og tusinde tak for din helt vildt søde kommentar i dag. Jeg bliver helt jordbæragtig selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og du havde helt sikkert fortjent den Betine :-) Øvelse gør som bekendt mester, og det er da allerede nemmere og mere udviklende at sy nu end for et par måneder siden.

      Slet
  4. Hej

    Stødte tilfældigt på din blog og WAUW du syr noget skønt tøj. Jeg får sådan lyst til at prøve, men er helt nybegynder indenfor syning. Må jeg spørge, hvor du får dine "opskrifter" fra eller om det er noget du selv kreerer? Jeg er særligt vild med det sæt din søn har på, men også den body og andet du har syet... Det er super flot og noget pragtfuldt stof du bruger. Er der noget af det du kan anbefale en nybegynder, som indtil nu kun har kastet mig ud i hagesmække?

    Mvh Maria

    SvarSlet
  5. Hej Maria

    Tak for dine søde ord, hvor de dog varmer :-) Jeg er selv relativ ny ud i syning, har syet lidt stofbleer og sådan inden jeg for et lille år siden begyndte at sy ballonbukser til Sigurd. Jeg har fået bogen "Børnetøj, du selv kan sy" af Elsebeth Gynther fra min mor. Det er alle tiders retro børnetøjsbog, som stammer fra 70'erne, nu er den blevet genoptrykt og du finder den bl.a. her: http://www.saxo.com/dk/boernetoej-du-selv-kan-sy-0-4-aar_elsebeth-gynther_haeftet_9788764103335?searchText=

    Ellers bruger jeg meget mønstre fra Minikrea, de er SÅ nemme at gå til - også for en nybegynder (jeg startede selv med disse mønstre). Så hvis du kan tråde en maskine, så kan du bestemt også kaste dig ud i andre projekter - men pas på, du bliver hooked :-) Du må endelig spørge, hvis jeg kan hjælpe dig med noget.

    Kh Pernille

    SvarSlet
  6. Hej Pernille

    Tak for svar! Jeg har nu lånt både den omtalte bog på biblioteket samt købt nogle Minikrea opskrifter. Og jeg har nu fået syet et par posebukser i babyfløjl til min datter. Og jeg er så stolt! Jeg har også været de og shoppe lidt andet skønt stof - og du har ret - man bliver bidt:-)
    Jeg kunne godt tænke mig at sy en lap på bukserne, som dem på billederne herover. Er det bare at klippe et ovalt stykke stof, zig zagge rundt i kanten og så sy ligeud rundt? Min maskine kan ikke overlocke. Håber du vil hjælpe.

    Jeg lurer af og til herinde og synes bare du laver de skønneste ting og jeg bliver vildt inspireret. Tak

    God Pinse

    Mvh Maria

    SvarSlet
  7. Hej Maria. Først igen tusind tak for dine søde ord, de varmer meget - er virkelig glad for at kunne inspirere dig lidt. Dernærst vil jeg sige stort TILLYKKE med dine posebukser, det er så fedt at lave noget selv - du kan roligt være stolt! Når jeg syer lapper på som på ovenstående billede, så bruger jeg kun almindelig symaskine. Her er lige hurtigt en fremgangsmåde:

    1. klip stof til bukser (eller hvad du nu vil have lapper på)
    2. klip lapper ud
    3. Stryg dobbeltklæbende vlieseline først på lapperne - på vrangsiden. Dernæst ligger du lappen ovenpå buksenså lappens retside vender opad.
    4. Stryg lappen på buksen
    5. Zigzag tæt hele vejen rundt i kanten (jeg har brugt lynlåssømmen, da den er helt tæt - jeg bruger dog helt almindelig trykfod). Du kan også vælge en helt ret søm til at fæste lappen. Men jeg har gjort som ovenstående med zigzag. Mon jeg skulle prøve at lave en DIY med billeder?

    Held og lykke med det, skriv endelig igen :-) Også rigtig god pinse til dig!

    Kh Pernille

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...