lørdag den 14. april 2012

Græsenke-weekend, "barselsbesøg" og jordbærhjelmens første navn

Så blev det endelig weekend, og jeg kan få plejet min snotnæse lidt. Der er dog ikke nogen til at nusse om mig i weekenden - udover den kærlige jordbærhjelm naturligvis - kæresten er nemlig taget på fisketur hele weekenden. Han har glædet sig som et lille barn, og det forlyder at der allerede er fanget nogle fine fisk. Og typisk at mens man sidder der alene i sit hus, så går strømmen! Jeg sad og syslede på en body som skal med os i dag til Viborg. Mig ned og rode rundt med sikringer og afbryder. Jeg havde vasketøj i maskinen, som jeg heller ikke kunne få ud. Ringede til min elektriker lillebror, der kunne fortælle at varmelegemet i vaskemaskinen er røget. Øv! Men jeg fik tømt maskinen for vand og fik mit tøj ud - jeg havde heldigvis hørt at den var ved at centrifugere, så tøjet var rent.

Jeg nåede at få lavet body'en færdig, men den var også midnat før end jeg lå i min seng. Så mange tak til Jordbærhjelmen som sov helt til 7.30 uden at skulle have sut :-) Jordbærhjelmen og jeg tager så et smut til Viborg i dag, jeg har en rigtig god ven fra studiet, der bor der med sin kone og datter. Jeg har ikke set ham siden Jordbærhjelmen var tre dage gammel, så det er laaaaang tid siden. Jeg har så heller ikke set hans datter, der er 10 måneder i dag. Men bedre sent end aldrig, så nu skal vi på "barselsbesøg". Her er et billede af den body, Ida Caroline skal have.




Jeg synes, at den er blevet rigtig fin, og håber at forældrene også vil synes om den. 

I går da vi hentede Jordbærhjelmenn fra vuggestue fortalte pædagogen, at Sigurd havde sagt "Dorthe". Dorthe er en af Sigurds primære pædagoger, så som sådan giver det god mening at det er det, han siger. Men hvor blev "far" og "mor" lige af? Indtil videre har han kun sagt "tak", "mam" og "av", og så slynger han lige "Dorthe" ud af ærmet. Jeg må i intensiv "mor" træning :-)

Håber I får en rigtig god weekend derude!

8 kommentarer:

  1. Hold da helt op hvor er den fin... Du er da noget af en sy-haj!!!!! Jeg knuselsker det stof, det er bare det skønneste.

    Rigtig god bedring - håber du trods alt får tid til at pleje dig selv lidt også :)

    Kh. Betine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betine, sikke nogle roser fra selveste sy-mesteren :-) Jeg er så vild med dine fine tasker/cover til Iphone, gid man kunne lave sådan en flot én..... Og ja, stoffet er bare SÅ lækkert, overvejer at købe mere - men der er jo så meget derude, jeg gerne vil have fingrene i. Rigtig god søndag!

      Kh Pernille

      Slet
  2. Wow en flot body - er de ikke svære at sy? Når nu vi taler om børn og navne, så må jeg lige blære mig... Bodil på 11mdr har lige sagt moar i dag - flere gange og det er bare SÅ sødt og korrekt udtalt... :-) Mor er STOLT:-)
    Nyd din friweekend uden mand :-)
    Hvis du bor i nærheden af Fredericia er der børnebazar i morgen, hvor jeg har en stand :-)
    Bare lidt reklame:-)

    /Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eline. Hvor kan du roligt være stolt - det er flot at din datter har sagt MOAR <3 Jordbærhjelmen har sagt det to gange - en gang til pædagogerne og en gang til min kæreste, men jeg har stadig til gode at høre det.....

      Hvad angår syning af body, så synes jeg ikke at det er sært, det er min tredje af slagsen og man bliver naturligvis bedre gang for gang. Det der tager tid er at få ribben syet på, men det er ikke svært. Jeg har brugt mønster fra Minikrea. Ville rigtig gerne til børnebazar i dag, men bor i Aarhus, så synes næsten at det er for langt at køre. Jeg håber at du får en rigtig god dag!

      Kh Pernille

      Slet
  3. Superfed body altså - gid man var baby igen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, eller i det mindste havde en pige ;-)

      Slet
  4. Super flot body, jeg er vild med printet :-)

    Der kommer også snart Børnebazar til Århus, næste weekend :-) og der er Katvig lagersalg samme weekend.

    Jeg glæder mig til at læse mere med i din blog.

    Knus Diana fra Min Mave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Diana!

      Hvor sjovt at du også er i blogland, det var lige gået min næse forbi :-) Puha, det lyder til at blive en dyr weekend ;-)

      Knus fra Pernille

      Slet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...