søndag den 1. april 2012

Påske, elefanter og stjerner


Så blev jordbærhjelmens brune body med hvide elefanter endelig færdig. Jeg har brugt overlockeren til at sy den sammen, og det var ved at gå rigtig galt for mig, da stoffet havde krøllet sig lidt, hvilket resulterede i, at der blev skåret i stoffet på forstykket. Da jeg trævlede op var det heldigvis ikke så slemt og man ser ikke sådan lige at jeg har lappet den i hånden. Knapperne er en smule skæve, men det er kun anden gang, jeg har lavet en body, så der skal jo også være plads til forbedringer.


Ellers har weekenden stået på arbejde for mit vedkommende, men farmand og jordbærhjelmen har påskeferie nu, så det er dejligt at have dem hjemme mens jeg går og knokler på hospitalet. Og så er det jo bare dejligt at komme hjem til en glad og frisk dreng, som selvfølgelig også lige skal vises frem - her med glæde af at smage en lille påske-hare-chokolade for første gang - det var bestemt et hit! Er i øvrigt i ført den første body, jeg lavede. 





10 kommentarer:

  1. den er super fin :D

    Hvor har du købt tapetet, du har på væggen?

    SvarSlet
  2. Tak skal du have :-) Jeg har købt tapetet hos retrovilla.dk - Mette Helena har bare de smukkeste og fineste retro/vintage tapeter. Hjemmesiden er bestemt et besøg værd!

    Hilsen Pernille

    SvarSlet
  3. Sikke en fin body. Jeg er også helt grøn blogger som dig :-) og også grøn i syverdenen, så hatten af for dig at du lige syr en body... Har sat mig som fast læser. Vi har en del til fælles... vi er nye bloggere, kan lide at sy og arbejder begge på hospitaler ( jeg er dog læge)... God påske
    Eline

    SvarSlet
  4. Hej Eline, velkommen til - og tak for dine fine ord. Smutter lige fordi din blog :-)

    Hilsen Pernille

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare fin. Hvor har du været heldig at få fat i det fine stof henne? Har set det på norske hjemmesider, men de sender ikke til Dk:(

    SvarSlet
  6. Hej Malene

    Tak skal du have. Jeg har købt stoffet i citystoffer i Århus, men er også stødt på det her: http://www.malika-rosa.dk/shop/oeko-tex-stof-moerkebrun-5606p.html

    Hilsen Pernille

    SvarSlet
  7. Mange tak for link:) Jeg har tidligere luret efter det derinde - uden held, men fedt at de har fået det nu:)
    Citystoffer har virkelig også meget fint, men desværre ligger det lidt langt fra mig:)

    SvarSlet
  8. Det var så lidt :-) Det er virkelig god kvalitet, slet ikke som det jersey jeg har lavet bodysuiten i, så glæd dig :-)

    SvarSlet
  9. Den er bare så fin - hvor har du mønstret fra, og vil du sige at det er nogenlunde ligetil at begi sig ud i? Dvs tør jeg, selv om jeg mest har syet bukser, spisesmækker med kantbånd pg voksibetræk :)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har brugt et mønster fra Minikrea, og når du har syet alle de ting, du skriver, så kan du sagtens kaste dig ud i en body også :-) Det der driller mest er ribben. Minikrea har en rigtig fin vejledning, så det skal du nok finde ud af. Og ellers må du gerne spørge, jeg hjælper gerne så godt jeg kan.

      Slet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...