tirsdag den 10. april 2012

Hæklet iPhone cover

Jeg ligger syg hjemme med feber og snot i hele hovedet, og er egentlig ret ynkelig (godt mand og barn er på arbejde og i vuggestue, så de ikke skal høre på mig....) Mellem tv-kiggeri og søvn har jeg nørklet lidt med et cover til min iPhone inspireret af Jeanette. Jeg har dog ikke rodet mig ud i hverken trekanter eller hank foroven.




Jeg har lavet den i mørkegrå uldgarn og med kant af noget bomuld i petroleum. Jeg har hæklet den på str. 2,5 og med 30 masker. Det er virkelig lang tid siden, jeg sidst har hæklet, så det var hyggeligt at nørkle lidt igen, og jeg er ret tilfreds med resultatet - omend der er plads til forbedringer (særligt ved overgangen til ny omgang)

Da jeg ledte efter nål og garn stødte jeg ind i disse "oldemorsfirkanter", som jeg blev færdige med for en tre år siden. 



Der er 200 stk og de var tænkt til at bruges til et tæppe. Jeg fandt aldrig ud af, hvordan de skulle hækles/syes sammen, og siden har jeg glemt alt om dem! Nu er de dukket op, og selvom jeg nok ville have valgt nogle andre farver i dag, så skal tæppet da laves. Husker hvor lang tid jeg har brugt på det - og på at stoppe alle enderne, hold da op et arbejde! Så det ville næsten være synd, hvis ikke det blev gjort færdigt. Om ikke andet, så kan det da bruges som legetæppe/tæppe til stranden eller lignende. I øvrigt er der ikke to firkanter, der er ens. Glæder mig til at komme videre med det. 


5 kommentarer:

  1. Tak for din hilsen på min blog :) hvor er dit hylster også bare blevet flot, det er flot med det tætte uldgarn. Og ja du skal da helt sikkert lave tæppet færdigt, især når enderne er hæftet for det er da det værste :)
    God bedring til dig :)
    Ps: dit ko kostume til lille manden er helt fantastisk!!

    SvarSlet
  2. Tak Mette, var også ret glad for det kostume :-) Og ja, jeg må hellere få hæklet tæppet sammen, og så må vi se om det er pænt nok til stuen.

    Rigtig god weekend!

    Kh Pernille

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med dit cover! Enkelt men flot! Og sikken et held, du fandt alle de dejlige oldemorfirkanter igen. Tænk, hvis de bare gik til spilde.

    Jeg er glad for at have fundet din blog igennem din kommentar på min blog. Og tak for awarden!

    SvarSlet
  4. Har du så fundet ud af at hækle dem sammen?

    Jeg vil sige, at det er klart lettest og hurtigst at hækle dem sammen... Men ret ukompliceret at sy dem sammen.. ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh ja, jeg tænkte nok at det var nemmeste at hækle dem sammen, men jeg kunne ikke helt finde ud af det - der kom i hvert fald en meget synlig bagside, og det var lidt træls. Så jeg syer dem sammen, kom først i gang med det i torsdags, så mangler stadig lidt ;-) Det er alligevel et ret stort projekt ;-)

      Slet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...