torsdag den 26. april 2012

Jordbærhjelmens bageri

Vores køkken er i dag blevet forvandlet til et brød-bageri, da jeg er ved at forberede fødselsdags-brunch til på lørdag. Årsagen er at jeg fylder 30 (!!!!??!!) på onsdag, og pga. ret stor familie bliver fødselsdagen delt op i tre etaper: En brunch på lørdag for familie, middag på onsdag på selve dagen for familie, og fest næste lørdag for de nærmeste venner. Her er lidt billeder fra en brøddejs-forberedelses-formiddag

Min tro makker i dejæltning

Brød 1: Koldhævede hvedebrød

Brød 2: Ølandshvedebrød


Brød 3: Valnøddebrød

Min brødbibel aka Meyers Bageri - den er guld værd! 

Nu står al dejen i køleskabet og skal hæve 24 timer. Så i morgen står den på bagning af det lækre brød.

Jeg glæder mig rigtig meget til at få huset fuld af gæster, men har stadig lidt svært ved at forholde mig til at jeg skal ind i et nyt årti. Jeg føler mig slet ikke som en på 30, men hvordan skal man føle sig når man er 30??? Da jeg var ung og sprød i starten af 20'erne tænkte jeg at dem på 30 var helt vildt gamle, og deres liv var jo nærmest forbi. Men sådan er det jo slet ikke. Det har tværtimod fået meget mere indhold, mit liv, siden jeg blev mor. Min lillesøster på 22 år blev lidt overrasket den anden dag over at jeg fylder 30, og udbrød "guuuud, så skal du jo have styr på dit liv og alt muligt"! Og ja, sådan er det nok når man er 22 og tænker på dem på 30. Men er man ikke også godt på vej når man har kæreste, barn, er husejer og fastansat sygeplejerske? At jeg så har mange ting, jeg gerne vil - så mange at min hjerne engang i mellem er ved at koge over faktisk - er vel bare en del af det med at udvikle os som mennesker. Under alle omstændigheder så bliver det dejligt at være sammen med en masse skønne mennesker hen over den næste uges tid.

Hvad skal I mon lave i weekenden?


1 kommentar:

  1. Tillykke med de snarlige 30år... Det gør ikke ondt at være 30 - jeg har snart 2 års erfaring;0)Faktisk har du ret i det med at livet bare bliver mere fantastisk. I tyverne var man bare i nuet og tækte ikke særlig langsigtet, nu er man pludselig mor (det var jeg nu også i den sidste del af tyverne, men fred nu være med det) og skal få en familie til at fungere, et parforhold til at forsætte med at blomstre, have overskud til sit arbejde, opdrage fornuftige selvstændige børn osv. Det er sgu da sejt at kunne det...
    Det ser forøvrigt ud til at være nogle SUPER lækre brød og jeg er dybt misundelig på din køkkenmaskine. Vores køkken er bare ALT for småt til at rumme sådan en...
    Hav nogle skønne fødselsdagsdage
    Knus Eline

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...