mandag den 10. september 2012

Et fint dynebetræk og lidt hjælp!

Min mor har haft dette dynebetræk i rigtig rigtig mange år, og jeg har i nogen tid efterhånden sukket efter at få lov til at eje det. I går var det så brugt som gavepapir til en gave til Sigurd (vi fejrede første etape af 2 års fødselsdag i går). Det faldt naturligvis i rigtig god jord :-) Planen er at klippe det op og så lave nogle lapper til et sengetæppe til lillesøster. Jeg ligger også inde med de smukke gule fugle, som kunne gøre sig godt sammen med disse lilla blomster.



Vi havde en rigtig dejlig fødselsdag i går, og Sigurd nød i fulde drag al opmærksomheden og alle gaverne - særligt var bilerne og gravkøerne et hit! Om lørdagen da vi stod og kokkerede til den store guldmedalje, begyndte vores kære opvaskemaskine desværre at strejke. Min elektriker-lillebror kiggede på den i går, men den er helt kaput. Død. Færdig. ØV! Den har haft en del liv, og har tidligere strejket, og vi har dømt den ude, men så fik den en renæssance og kunne lidt igen. Nu er det slut, og jeg må på udkig efter en ny opvasker. Det kommer altid så ubelejligt, og det er ikke mere end et par måneder siden at vi måtte investere i en ny vaskemaskine. Pyh, det er dyrt at være husejer en gang i mellem!

Men nu til mit spørgsmål, som reklameret i titlen på indlægget. Jeg har længe villet have lavet navnemærker til de ting, jeg laver. Til højrebenet ligger jo "Jordbærhjelmen", men det er jeg altså lidt i tvivl om. Derfor tænker jeg lidt på "Narrestreger" fordi det passer meget godt på min bandit-dreng. Hvad synes I om det? Eller skal jeg "bare" vælge bloggens navn? Åh ja, alle de hverdagsproblemer ;-)

6 kommentarer:

  1. Super smukt betræk Pernille, tror faktisk det er det som Kirkesjov har skrevet om bliver genoptrykt.
    Jeg synes "Narrestreger" er et super fint navn, men hvis du vælger "Jordbærhjelmen" vil man altid kunne fine tilbage til din blog :)
    Glæder mig til at se hvad du finder på
    kh Libbie

    SvarSlet
  2. Hvad med Jordbærmor - altså uden hjelm... Eller den engelsek version Strawberryhat ;0) Dit logo kræver i hvert fald et jordbær... Ingen tvivl der... Lækekrt stof by the way ;0)
    Kh eline

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt forstå at du har sukket efter det sengetøj - så lækkert! Er desværre idéforladt mht. navnet - skal selv bestille mærker, men synes at Carla & krudtuglen bliver så langt! Det bliver nok bare Ellemo - så slipper jeg for at skrive navn i Carlas tøj;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  4. Hej Pernille
    TILLYKKE med Sigurds fødselsdag i går! Det lyder som I havde en dejlig dag, til trods for den strejkende opvaskemaskine! (ØV!) Det er dyrt, ja, at bo! Held og lykke med at finde en ny.

    Jeg synes, som Binemor, at Narrestreger er et rigtigt godt navn til dit fine tøj. Jeg synes det genspejler tøjet og leg og sjov. Men, det er jo en (lidt) svær overvejelse.. Jeg tænker det samme som dig, Pernille, om mit tøj. Det er jo cool at kunne få et navn på det man selv har lavet, også når tøjet bliver solgt / foræret bort til andre : ) Det bliver sjovt at se, hvad du ender op på! : )

    Dejlig dag til dig!

    Kh Marthe

    SvarSlet
  5. Narrestreger er godt, men hvad med en kombination af de to, så det stadig er til, at finde tilbage til din blog?

    Jordbærstreger??

    Ej, jeg ved det ikke. Men skønt stof iøvrigt og tillykke med Sigurds fødselsdag! ;)

    Efterårshilsner fra Christina (en ny fast læser!)

    SvarSlet
  6. Tusind tak for jeres kommentarer, synes det er SÅ svært med navnet! Det er nogle gode bud, I har :-) Egentlig synes jeg at "Jordbærhjelmen" bliver lidt for kedeligt i tøjet. "Narrestreger" afspejler mere fis og ballade og leg. Måske man skulle skifte blognavn? Eller bare "Jordbærhjelmens Narrestreger", og så bare kalde tøjet "Narrestreger". Ej, jeg ved det virkelig ikke.... Nu er jeg bare forvirret på et højere niveau ;-)

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...