tirsdag den 15. januar 2013

Strikkede lanolin blebukser

Her kommer et rigtig kedeligt og ble-nørdet indlæg på bloggen. Men lige for tiden er jeg tunet ind på stofbleer til lillesøsters numse, og da Sigurd først startede op med stofbleer i en alder af 3 måneder, så har jeg skullet anskaffe mig nogle til en lille nyfødt størrelse. Og det er jo slet ikke så tosset at få lov til at shoppe små bleer (igen nørdet, ja - men dejligt for nørden). De bleer, vi vil starte ud med er ikke vandtætte, hvorfor det kræver en vandtæt blebuks. Og ulden, som jeg er, så sværger jeg også til uld til mine unger.

Derfor ligger der nu 5 stk lillebitte strikket blebuks i lækker lanolingarn fra Askeladen, hvorfra mønstret også stammer, herhjemme. I dag fik jeg lavet en rouleau i det smukke Betsy fra Liberty, hvilket gjorde den lille blebuks ultra fin. Jeg må have lavet nogle flere til de sidste par.





Jeg lagde lige min iPhone på buksen, så fornemmer man ligesom at det er en bette størrelse, der kommer til verden om 1,5 måneds tid ;-)

11 kommentarer:

  1. Hvor er de nuser, ville ønske jeg havde overskud til stofbleer. Synes det var sådan en dejlig følelse, da Nanna brugte stofbleer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ER en dejlig følelse - men det vigtigste er nu altså at have en mor, der har overskud til sit barn. Og så kan stofbleer altså være stofbleer ;-)

      Slet
  2. Hvor er de skønne!
    Og så fine med betsy rouleau :-).
    Jeg forstår til fulde nørderiet. Vi sprang dog over stof bleer herhjemme, da det ikke var os begge der synes det var toppen. Men vi mødtes på et kompromis der hed øko Moltex bleer, uld og slyngeri ;-).
    Nu må den lillesøster da gerne snart komme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som et rigtig dejligt kompromis :-) Åhh hvor jeg glæder mig til at vikle lille baby igen! Og ja, om 5 uger må hun gerne komme, synes det begynder at være liiiidt tungt....

      Slet
  3. Hvor er de flotte!! Meget flottere end dem, der findes på markedet.
    Jeg har selv brugt stofbleer til 2 1/2 ud af mine tre børn (ved det tredje barn stoppede vi med stofbleer, da han var knap 1,5 år)
    Jeg har forhandlet stofbleer, blebukser, uld og pul og alt der hører til. Butikken hed feen-og-gavtyven, men vi lukkede den for knap 3 år siden.
    Kh Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvor spændende Viola! Jeg kender den desværre ikke, da I må være lukket inden jeg begyndte at kigge stofbleer.

      Slet
    2. Ja vi lukkede for 3 år siden. Vi har været glade for at bruge stofbleer, og vi har godt nok testet mange! jeg ved ikke om det var takket være dem, men vores børn blev blefri da de var ml. 2 år og 2 år og 3 mdr.

      Slet
  4. Jeg har også brugt stofbleer til 4 af mine børn. Hvis du skal strikke flere uldcovers kan jeg anbefale mønsteret fra ottobre (og jeg ville ønske jeg lige havde et link jeg kunne sætte ind her), dem synes jeg har en bedre pasform end askeladens...

    SvarSlet
  5. Uhh Sarah, hvis du ser kommentaren her, og har nr. på blad liggende derhjemme, vil jeg rigtig gerne høre nærmere. Umiddelbart virker de meget fleksible, men det er jo ikke sikkert at de vil passe babyen. Jeg har også strikket nogle Ole Bom fra Askeladen, så jeg har lidt at vælge imellem ;-)

    SvarSlet
  6. http://www.ottobredesign.com/en/print/pdf/wool_diaper_cover_en.pdf

    Der var den vist:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for opskrift, den må jeg prøve :-)

      Slet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...