lørdag den 5. maj 2012

Glæden ved at sy til min søsters børn

er at sy nederdele! Det var virkelig tilfredsstillende, måske pga. de mange smukke farver? Måske fordi jeg selv er pige? Jeg ved det ikke, men skønt det var det i hvert fald. Nederdelen er til min niece Frederikke på 5 år, jeg er spændt på om hun bryder sig om den - hun har en stærk mening om hvad hun vil have på og ikke have på.

Jeg ligger desværre ikke inde med en retro/vintage skattekiste, som mange andre i blogland gør, så bundstoffet er købt i stof og stuff i deres butik i Århus. Lommen er af retrostof. Ribkant i lyslilla og ditto kantbånd med hvide prikker. Er rigtig godt tilfreds med resultatet.


Jeg har stukket sømmen ned (hedder det det?) ved ribben og bagpå, hvor nederdelen er syet sammen, synes det er sådan en fin finish

Lommen med lilla kantbånd

Min søster ønskede sig ligeledes et par shorts til Noah på lige knap to år. Det blev til disse ugle-shorts

Lomme af samme stof som foret og med ribkant rundt om lommen. Se evt her hos Line hvordan du får rib på fremfor skråbånd/kantbånd. 

Jeg får venner og veninder på besøg i aften til sidste omgang 30 års fødselsdag. Jeg glæder mig. Jordbærhjelmen blev hentet af bedstemor i formiddags, så kæresten og jeg har huset for os selv - og egentlig er det rart at der ikke er en lille gut, der også gerne vil leges med mens vi render rundt og har travlt. Og så kan vi feste og have det dårligt i morgen :-)  

3 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne ting du laver. Flotte friske farver, så man kun kan blive glad i låget. Jeg er sikker på at både nederdel og shorts nok skal blive en stor succes...
    God fest i aften og held og lykke med smerterne i håret i morgen ;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren hos mig - så fandt jeg ind til dig. Det er jeg glad for, du har jo en rigtig fin blog jeg glæder mig til at følge - er sikker på at jeg nok skal få en masse gode ideer af at kigge med ;o)

    Rigtig god aften!

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...