onsdag den 20. juni 2012

Bæredygtig onbuhimo

Ja altså bæredygtig som i "jeg kan bære dit barn"-bæredygtig. I går fik jeg lavet min aller første bæredims, en såkaldt onbuhimo, færdig, og det har altså ikke været helt problemfrit. Jeg har ikke kunnet finde ordentlige vejledninger/DIY på dette, så jeg måtte tegne lidt af fra min smukke Kleinsmekker Mei Tai, og så ændre lidt på det, da det jo er en anden model. Der skal både pladevat og forstærkninger (for ikke at tale om slyngeringe) ind her og der, og det var lidt af en udfordring for mig. Men nu er den færdig, jeg er tilfreds, og Jordbærhjelmen godtog den på vej hjem fra vuggestue i går. Onbu'en er helt særlig smuk med de skønne lilla fugle, som jeg for nogen tid siden købte hos Kirkesjov.






(Beklager at jeg ser så mega dum ud - bilder mig selv ind at det er manden, der er rigtig dårlig til at tage billeder....)

I øvrigt havde jeg i går pakket symaskinen sammen og slæbt den med mig op til denne skønne tøs, og så syede (og snakkede) vi i nogle hyggelige timer - det kan varmt anbefales med sådan en sy-date. Tjek i øvrigt lige Theresas hjemmesyede voksibetræk ud - det er SÅ smukt og virkelig godt lavet. Nu kan deres lille babypige bare komme til verden (om et par uger altså) :-)




19 kommentarer:

  1. Jamen altså Pernille - du er da bare så prof! hold da op hvor er den flot. Jeg kan godt forstå at du er tilfreds.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Han passer jo perfekt i den - og kan sagtens bære den lilla farve;)

    SvarSlet
  3. Sådan én ville jeg have elsket da Emil var mindre...ja og til dels ville jeg jo stadig kunne gøre brug af den med hans kun 10kg :)
    ...(kender godt det med manden, min er også vildt dårlig til at tage billeder af mig - derfor jeg altid gør det selv) *griner*
    En sydate lyder bestemt lækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, så er det ikke kun min mand, der er dårlig til det ;-) Sigurd vejer 15,5 kg, så det er også en tung dreng at bære rundt på. Men jeg eeeeelsker det :-)

      Slet
  4. Den var jo superfin! Og så herlig stoff!

    SvarSlet
  5. TUSIND tak for alle jeres søde svar :-D

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin. Det ser så hyggeligt ud med lillemanden på ryggen, jeg får lyst til at finde min mei tai frem igen og bære Karla på ryggen, hun er en lille fis på 9 kg, så det burde kunne lade sig gøre:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det, I vil helt sikkert blive afhængige ;-) Nogle gange bærer jeg også på maven fordi Sigurd helst vil det - vi har lidt svært ved at have hovederne der, men det gør ikke noget, det er jo dejligt at have ham i kysse-højde <3 Vi har haft en periode på flere måneder hvor der ikke blev båret, men nu har vi åbenbart begge lyst igen.

      Slet
  7. Den er simpelthen så flot! Jeg synes faktisk, at den er rigtig smuk - det er ligesom at se på et fint maleri :-) Og den ser ud til at passe helt perfekt til ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søs :-) Den går ikke heeeeelt ud til knæhaserne i begge sider, så det ene ben "dingler" en smule. Men tror også det er fordi han sidder lidt uroligt, så han får skubbet sig lidt i den. Den er lidt bredere end min MT, som er en str. toddler, og jeg synes virkelig ikke jeg kan lave panelet bredere, så det må gå på denne måde. Og der er jo slet ikke så meget dinglen som med en BabyBjörn ;-)

      Slet
  8. Hvor er den bare flot og du er da bare for sej til at sy ;-) Jeg får helt lyst til at slynge Filip igen, men han gider desværre ikke mere!!! NEJ, moar ned, Filiiiiip gå sel

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Sigurd har heller ikke villet bæres et stykke tid, og jeg har ikke forsøgt. Men pludselig fik vi lyst igen begge to, og ind i mellem kommer han hen til mig og kravler op på ryggen for at ville bæres. Nogle gange er det bare 5 min. og så gider han ikke mere - men så er mit behov blevet dækket ;-)

      Slet
  9. Hvor er den smuk!!!
    Det har du gjort godt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. TUSIND tak, er også blevet ret glad for den :-D

      Slet
  10. Sikke en dejlig blog du har her!
    Faldt over den gennem Christines Boys Month-indlæg, hvor jeg så de skønne jerseybluser du har lavet. Jeg drømmer om at lære at sy sådan en bluse tilmin egen lille Sigurd på to år. Stoffet har jeg selv haft kig på, men ved ikke om jeg tør kaste mig ud i blusesyning endnu.
    Fantastisk flot bæresele i det smukkeste stof:) Sig endelig til, hvis du kan undvære en lap!
    Glæder mig til at følge med fremover.

    Mvh Mona
    www.farvefryd.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona. Velkommen til - dejligt med en ny læser :-) Det er bare at hoppe ud i det med bluserne, det er slet ikke så svært som folk de går og tror. Jeg har ikke syet særlig længe selv, men det gik helt fint. Selvfølgelig er de bluser jeg laver nu lidt pænere end dem for 4 måneder siden - men der skulle da også gerne ske lidt udvikling ;-)

      Og tak med hensyn til onbu'en, er virkelig også glad for den! Jeg brugte desvære rub og stub af det smukke stof, så der er ikke mere. Har du prøvet at kontakte Mette, som jeg linker til i indlægget? Muligvis har hun mere.

      Jeg ræser lige forbi din blog :-)

      Kh Pernille

      Slet
    2. Hej igen Pernille

      Vil man godt kunne lave en pæn bluse, selvom man ikke er indehaver af en overlocker? Det kan da være jeg skulle springe ud i det:)

      /Mona

      Slet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...