onsdag den 10. april 2013

Varm chokolade

I påsken fik vi drukket en del varm chokolade, og jeg vil lige dele den lækre opskrift med jer.

1 l letmælk
1 dl piskefløde + "lidt" til skum på toppen
15 g kakao
1 spsk sukker
100 g mørk chokolade (min. 60 %)

Bland sukker og kakao i en skål med en lille smule af mælken indtil kakaoen er opløst i mælken. Varm mælk og fløde samt kakao-sukker blandingen til ca. 60 grader, smelt chokoladen heri og varm til kogepunktet. 

Server med letpisket fløde. Mums!



Og Sigurd demonstrerer lige, hvordan man også kan drikke varm chokolade....

5 kommentarer:

  1. MmmmmMmmmmm....lækkert! Og varm cacao bliver da bestemt ikke mindre lækkert af at blive serveret med lotus stellet!

    SvarSlet
  2. Mmmmm - det ser hyggeligt ud og lyder lækkert. Jeg er stor fan af varm kakao med flødeskum:-) Jeg håber I nyder livet som en familie på 4.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. arggghhh hvorfor er der mad/drikke indlæg alle steder når jeg lige er gået på kur (seriøst denne gang;))

    SvarSlet
  4. Mh, hvor ser den kakao god ud. :D

    Jeg har for tiden gang i en give-away, hvor man kan vinde en bog, håber du tager et kig forbi?;

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Lovely!!! We love Hot Chocolate a lot, too! :) xo

    SvarSlet

Tak for kommentaren - det er nu så hyggeligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...